DOTACE
Průběh vyřízení žádosti o dotaci
Zpracování projektové dokumentace včetně žádosti o dotaci a následné odeslání na Státní fond životního prostředí. SFŽP Vám po zpracování odešle v horizontu několika měsíců akceptační dopis (potvrzení o tom, že máte nárok na dotaci).
Po instalaci FVE a úhradě finální faktury předáme za Vás dokumenty, které jsou potřeba k proplacení dotace (revizní zpráva, předávací protokol, potvrzení o úhradě finální faktury atd.) Nárok na vyplacení dotace vzniká po kompletně dodané dokumentaci.
Veškerou administrativu spojenou s vyřízením žádost o dotaci, včetně jejího proplacení Vám zařídíme za Vás. Vás požádáme o poskytnutí součinnosti při vyřizování žádosti o dotaci a to zejména o zajištění bankovní identity pro registraci žádosti o dotaci na SFŽP.
- vlastník stávajícího rodinného domu
- stavebník nového rodinného domu
- budoucí majitel rodinného domu, v případě, že bude žádat o dotaci, musí se prokázat písemnou dohodou s prvním vlastníkem domu
- osoba, které svědčí právo stavby
Platí zde pravidlo, že žadatel musí zůstat vlastníkem nemovitosti nebo stavby po celou dobu, kdy probíhá veškerá administrace žádosti až do samotného proplacení finančních prostředků
Zájemce o dotaci nesmí mít žádné závazky po splatnosti u finančního úřadu, okresní správy sociálního zabezpečení, aj. orgány veřejné správy
Nárok na dotaci máte v případě, že jste vlastníkem stávajícího rodinného domu, nebo jste stavebník nového rodinného domu, který nemá fotovoltaiku předepsanou jako povinnou součást domu v rámci PENB. Nemovitost musí být zkolaudována jako objekt k bydlení nebo rodinný dům.